تنظیمات استایل سایت

• gold
  • red

تزریق دیسکوژل برای دیسک کمر

دیسک کمر عارضه ای است که در اثر وارد شدن فشار زیاد یا ضعیف شدن عضلات کمر در اثر بالا رفتن سن ممکن است به وجود آید. مهمترین علامت آن درد می باشد. درد معمولا در قسمت پشت بدن و پا بروز می کند. راههای درمان دیسک کمر شامل روش های بدن جراحی و جراحی می باشد. البته درمان دیسک کمر با جراحی بسته و باز فقط در صورتی که سایر درمان ها مموثر نباشد از سوی پزشک متخصص ستون فقرات تجویز می شود.

علائم دیسک کمر

• کمر درد مزمن و ناتوان کننده
• انتشار درد به اندام فوقانی و تحتانی
• تشدید درد هنگام بلند شدن پس از مدتی بی حرکتی
• بی حسی، گزگز کردن و ضعف دست ها و پاها
• ضعف عضلات مرتبط با دیسک
• اختلال در حفظ تعادل
• لنگیدن هنگام راه رفتن
• اسپاسم عضلانی
• بی اختیاری ادرار و مدفوع و فلج اندام های تحتانی در موارد شدید

درمان دیسک کمر با تزریق دیسکوژل

دیسکوژل ماده ای است که در فضای دیسک تزریق می شود.این روش درمانی برای بیمارانی که به هیچ وجه تمایل به عمل جراحی ندارند یا به علت بیماری های زمینه ای، بیهوشی برایشان خطرناک است، کاربرد دارد.دیسکوژل ترکیبی از الکل سلولز و تنگستن است که بصورت ژل در آمده است و تزریق آن به داخل دیسک سبب ایجاد تغییرات مولکولی در داخل دیسک میگردد. الکل موجود در این ترکیب بعنوان یکی از قدیمی ترین روشهای درمان دیسک مطرح گردیده است. روشهای قدیمی که در آنها از الکل مایع استفاده می شد بعلت آسیبی که نشت احتمالی الکل به داخل نخاع بر بافتهای عصبی وارد میکرد منسوخ گردیدند و استفاده از الکل در دیسکوژل بصورت ترکیب ژله ای سبب مهار خروج این ماده از فضای دیسک پس از تزریق میگردد. خصوصیت شیمیایی الکل تزریق شده به داخل دیسک سبب تغییر در ساختار مولکولی ماده داخل دیسک و کاهش آب داخل دیسک شده و فشار داخل دیسک کاهش می یابد.

مدت زمان دوره نقاحت بعد از تزریق دیسکوژل

سه تا شش هفته بعد از تزریق دیسکوژل، دیسک درد بیمار بهبود پیدا می کند. این در حالی است که بعد از جراحی تا سه ماه بیمار باید استراحت کند. بنابراین تزریق دیسکوژل یک روش امن و کم خطر برای بیماران است.

مراقبت های پس از تزریق دیسکوژل

برای مراجعت به منزل، یا روی صندلی عقب ماشین بخوابید و یا در حالیکه بااحتیاط روی صندلی جلو می نشینید، پشتی صندلی را به حالت کاملاً خوابیده در آورید.

* نشستن بر روی زمین نه تنها در این دوره ی چند هفته‌ای،بلکه برای پیشگیری از ایجاد آرتروز و فتق دیسک‌های دیگر، پیشنهاد نمی‌شود. از حرکات ناگهانی و فشارهای نامعمول بر کمر و گردن خودداری کرده و تلاش کنید احتیاط کامل را در تغییر وضعیت بدن بعمل آورید.

* استفاده از توالت های فرنگی، صندلی مناسب و تختخواب با ارتفاع مناسب اکیداً توصیه میشود.

در هنگام خوابیدن بصورت طاقباز (رو به بالا) سعی کنید بالش کوتاه و عریض و نرم (ترجیحاً و در صورت عدم حساسیت، از بالش پر استفاده شود ) استفاده شود تا گودی پشت گردن را پُر کند و ستون فقرات را در راستای مستقیم و صحیح قرار دهد

*بالش های کوتاه، نرم و عریض که موجب قرار گرفتن سر و گردن در راستای سایر نواحی ستون فقرات میشوند، خصوصا در مبتلایان به دیسک های گردنی ضرورت داشته و اکیداً توصیه میشوند. کمترین فشار بر ناحیه ی کمر در هنگام خوابیدن و دراز کشیدن، زمانیست که به پشت خوابیده و بالشی با ارتفاع مناسب در زیر زانوهای خود قرار دهید.

*استحمام حتی از روز تزریق بلامانع بوده و شستن محل با آب و صابون، بدون تماس مستقیم دست امکانپذیر میباشد. از حرکات ناگهانی، چرخش و خم و راست شدن بشدت پرهیز نمایید.

*از انجام نرمشها و ورزشهای فشار آورنده بر ستون فقرات حداقل بمدت سه هفته (مگر با نظر پزشک معالجتان) خودداری نمائید. چرا که فشارهای وارده بر ناحیه ی مورد تزریق میتواند موجب کاهش و حتی از بین بردن احتمالی تأثیرات درمانی دیسکوژل شود

*رانندگی در تزریق دیسک گردن بعد ازگذشت ۳ هفته از تزریق توصیه میگردد. از حرکات ناگهانی و چرخش گردن خودداری کرده و برای دنده عقب حتما از آینه ها استفاده شود. رانندگی در مورد تزریق در دیسک های کمر پس ازگذشت ۳ تا ۴ هفته از تزریق و برای مسافتهای کوتاه و کمتر از بیست دقیقه توصیه میشود.

دسته بندی : دسته‌بندی نشده