تنظیمات استایل سایت

انتخاب نوع نمایش

  • Full
  • Boxed

انتخاب رنگ

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

تست های تناسب پشت و کمر

7 تست تناسب پشت و کمر ارائه شده در  این بخش به  شما کمک خواهدکرد تا مشخص کنید پشتتان در چه وضعیتی از لحاظ سلامتی قرار دارد. هرکس بدون درنظر گرفتن سن، جنس، وزن و طول قامت می تواند خود را تست کند اما باید توجه داشت، در صورتی که اخیراً حتی کوچکترین کمردردی داشته اید، خود را با این روش تست نکنید. تست های تناسب پشت و کمر ، با آزمایشاتی که پزشکان هنگام کمردرد برروی شما انجام می دهند، متفاوت هستند، چرا که تست های پزشکی برای شناخت نوع  بیماری است نه اینکه مشخص کند کمرشما در وضعیت مناسب قرار دارد  یانه.

تست های تناسب پشت و کمر ارائه شده در این بخش برای مشخص کردن این است که تاچه حد ضعف و گرفتگی عضلانی، عامل تشدیدکننده عوارض کمردرد هستند. آیا مبتلا نشدن به کمردرد، میتواند به شما اطمینان دهد که در آینده نیز به آن دچار نمی شوید. این تست های تناسب پشت و کمر  همچنین نشان می دهد که ایا سطح تناسب بدن  شما رو به نزول است یا نه؟ و آیا ساختاربدنی شما در وضعیت مناسبی قرار دارد یا خیر؟ همچنان که گاه به گاه اتومبیل خود را جهت رفع نقص احتمالی مورد بررسی قرار  میدهید، در مورد کمر خود نیز دقت لازم را به کار گیرید.

تست های تناسب پشت و کمر ارائه شده استاندارد هستند و می توانند برای مقایسه وضعیت کمر شما نسبت به دیگرافراد به کار روند. در گذشته افرادی که از کمردرد رنج می بردند، در مورد وضعیت تناسب و ارزیابی سلامت کمر خود اقدام نمی کردند و هرکس دچار چنین عوارضی بود، تنها می توانست امیدوار  باشد که در آینده کمردرد او تشدید نشود. اما با وجود تست های تناسب پشت و کمر ، شما می توانید نسبت  به وضعیت  پشت خود و میزان آسیب پذیری آن در برابر فشارها، مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید اولین عضلاتی که در نتیجه عدم تناسب، دچار ضعف  می شوند عضلات پشت و شکم هستند. همچنین دقت کنید که تست های تناسب پشت و کمر  ارائه شده نباید به عنوان تمرین ورزشی تلقی شوند.تست های تناسب پشت و کمر باید بر روی تُشکی مناسب، انجام شود. بنابراین از انجام دادن تست های تناسب پشت و کمر  برروی سطح سخت خودداری کنید و ضمناً هنگام انجام دادن حرکات ، راحت ترین لباس را به تن داشته باشید.

تست تناسب پشت و کمر شماره 1

  • تست تناسب پشت و کمر – خم شدن به جلو
  • هدف از انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 1

* هدف از انجام این تست تناسب پشت و کمر ، ” تعیین انعطاف پذیری پشت و کمر ” میباشد.

  • حالت شروع انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 1

 در حالت شروع برای انجام این تست تناسب پشت و کمر به حالت عمودی بایستید و دست ها را در بالای سر قرار دهید.

  •  روندکار کار تست تناسب پشت و کمر شماره 1

به آرامی دست ها و تنه را به جلو خم کرده و سعی کنید دست ها را به زمین برسانید. در صورت برخورداری از انعطاف پذیری  مطلوب، به راحتی می توانید کف دستانتان را بر سطح زمین قرار دهید.

  •  امتیازگذاری تست تناسب پشت و کمر شماره 1

– فردی که قادر است به اندازه ای خم شود که دستانش به نزدیک زانوانش برسد از انعطاف پذیری بسیارکم  برخوردار است.(1 امتیاز)

– فردی که می تواند دستهای خود را تا زیر زانو پایین  بیاورد ولی قادر به لمس کردن سطح زمین نیست، دارای انعطاف پذیری نه چندان  خوب است.(2 امتیاز)

– فردی  که قادر است با نوک انگشتان سطح زمین را لمس کند دارای انعطاف پذیری خوب  است(3 امتیاز)

– فردی که قادر است بدون خم شدن زانوها، کف دست ها را بر سطح زمین قرار دهد دارای انعطاف پذیری بسیارخوب  می باشد.(4 امتیاز)

*** تـــــــــــذکــــــــــــــــــــــــــــــــر مهـــــــــــــــــــــــــــــــــــم

در تست تناسب پشت و کمر – انعطاف پذیری ، فرد  باید بدون واردکردن نیروی زیاد، قادر به خم شدن به جلو باشد، چرا که وارد کردن فشار زیاد برای لمس کردن سطح زمین ، می تواند به  پشت آسیب برساند. تعداد افرادی که به خوبی از انجام این تست تناسب پشت و کمر  برمی ایند،بسیار کم هستند، به ویژه اگر فرد قدبلند،چاق و یا پیر باشد. علاوه براین افرادی که در گذشته دچار عوارض ناشی از کمردرد بوده اند به خوبی از پس انجام این تست تناسب پشت و کمر برنمی آیند. در هرحال کسب نمره کمتر  از 3 بیانگر این است که فرد نیازمند انجام اقدامات فوری، در جهت به دست  اوردن دوباره انعطاف پذیری خود می باشد.

تست تناسب پشت و کمر شماره 2

  • تست تناسب پشت و کمر – دراز و نشست با زانوان خمیده
  • هدف از انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 2

اولین هدف از انجام این تست های تناسب پشت و کمر، تعیین میزان انعطاف پذیری پشت و دومین هدف تعیین قدرت عضلات شکمی است.

  • حالت شروع انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 2

در حالت شروع این تست تناسب پشت و کمر به پشت روی زمین  دراز بکشید، دست ها را پشت گردن قفل کرده و زانوها را به اندازه 45 درجه خم کنید و کف پاها را روی زمین قرار دهید.

  •  روندکار کار تست تناسب پشت و کمر شماره 2

بدون اینکه نشیمنگاه شما از زمین بلند شود ، سعی کنید بنشینید. در صورتی که با این وضع قادر به نشستن نبودید، دست ها را در سینه جمع کنید و دوباره  سعی کنید. اگر با این وضع هم قادر به نشستن نبودید، دستان خود را صاف در جلو  بدن گرفته و  سعی  کنید تا به حالت نشسته قرار گیرید.

  •  امتیازگذاری تست تناسب پشت و کمر شماره 2

– فرد قادر است در حالی که دست هایش را پشت گردن قفل کرده است، بنشیند. این فرد دارای انعطاف پذیری کافی در عضلات پشت و قدرت خوب  در عضلات شکم است.(4 امتیاز)

– فرد وقتی  می تواند بنشیند که دست هایش را  روی سینه  جمع کرده  باشد. این فرد نیاز به تقویت عضلات  شکم دارد.(3 امتیاز)

–  فرد وقتی  میتواند بنشیند که دست هایش را به جلو  بدن دراز کرده باشد. این فرد به افزایش انعطاف پذیری کمر  و تقویت عضلات شکم نیاز دارد.(2 امتیاز)

– فرد با زانوان خمیده، نمی تواند بنشیند. این فرد نیاز به تمرین  زیاد، در جهت تقوین عضلات شکم و انعطاف پذیری عضلات کمر دارد.(1 امتیاز)

*** تـــــــــــذکــــــــــــــــــــــــــــــــر مهـــــــــــــــــــــــــــــــــــم

سعی نکنید تا بالاتنه خود را با فشار زیاد و ضربه دست ها بالا بیاورید، چرا که این عمل سبب بروز عوارضی در گردن و پشت شما می شود. برای انجام این نوع حرکت، پاهای خود را کاملاً جمع نکنید. علاوه براین، اگر در هنگام ازمایش از فرد دیگری برای گرفتن پاها کمک بگیرید، تست تناسب پشت و کمر درست نیست. چرا که با این کار عضلات پا فعال شده و سبب تسهیل حرکت و در نتیجه کم کردن اعتبار این نوع تست تناسب پشت و کمر  می شود.

  •  نتیجه تست تناسب پشت و کمر شماره 2

بسیاری از مردم از اینکه نمی توانند این نوع  تست تناسب پشت و کمر  را به خوبی انجام دهند، دچار نگرانی می شوند. در این تست انعطاف پذیری پشت بیش از قدرت عضلات شکم، اهمیت دارد. افراد زیر نمیتوانند این تست تناسب پشت و کمر  را به خوبی انجام دهند:

1)افراد پیر

2) افراد با عضلات قوی که توجه کافی به حفظ انعطاف پذیری کمر خود نداشته اند. این چنین افرادی غالباً احساس  می کنند به این دلیل  از عهده انجام تست تناسب پشت و کمر برنمی ایند که وزن  بالاتنه آنها زیاد است و برای آنها مشکل ایجاد می کند در حالیکه اگر فرد دارای انعطاف پذیری خوب در ناحیه کمر باشد، توانایی کافی برای انجام دادن این حرکت را دارد.

 3) افرادی که کمر آنها در اثر مشکلات پی در پی دچار گرفتگی شده است.

تست تناسب پشت و کمر شماره 3

  • تست تناسب پشت و کمر – بالا آوردن پا به صورت راست و کشیده
  • هدف از انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 3

هدف از انجام این نوع تست تناسب پشت و کمر  تعیین قدرت عضلات شکم میباشد .

  • حالت شروع انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 3

شروع حرکت این تست به این صورت است که به پشت دراز کشیده در حالیکه کف دست ها را برروی زمین، در گودی کمر قرار می دهید:

1)با منقبض کردن عضلات شکم، گودی کمر را برطرف  کنید، به  طوری که کمر شما بر روی دست تان قرار گیرد و فشار بیاورد.

2) آرام و نرم، هردو پا را حدود بیست سانتیمتر از سطح زمین، بلند کنید.

3) تا شماره 20  بشمارید و سپس به آرامی به وضعیت اول برگردید.

4) در طی  این  روند عضلات شکم را در حالت انقباض نگه دارید تا گودی کمر، صاف شود.

  •  امتیازگذاری تست تناسب پشت و کمر شماره 3

1) فرد قادر است تا پاهای خود را به مدت ده  ثانیه در وضعیت گفته شده نگه دارد. وضعیت بسیارخوب  است. این نشان دهنده تعادل خوب و موقعیت مناسب لگن است.(4 امتیاز)

2) فرد قادر  است پاها را برای چندثانیه بالا نگه دارداما در حین انجام تست تناسب پشت و کمر ، گودی کمر ظاهر می شود. این وضعیت نشان دهنده موقعیت خوب  و تعادل لگن است اما فرد نیاز به افزایش قدرت عضلات شکم دارد. وضعیت خوب  است.(3 امتیاز)

3) فرد می تواند پاها را بلند کند اما به محض بلندکردن پاها قوس کمر مشاهده می شود. وضعیت نه چندان خوب(2 امتیاز). این  فرد نیازمند آموزش مناسب برای برقراری تعادل لگن و تقویت عضلات شکم است.

4) فرد قادر به بلند کردن دوپا به زور همزمان نمی باشد،اما گاهی می تواند یکی از آنها را بلند کند(وضعیت ضعیف).به میزان  زیادی نیازمند تمرین جهت تعادل لگن و افزایش توان عضلات شکم می باشد.(1 امتیاز)

*** تـــــــــــذکــــــــــــــــــــــــــــــــر مهـــــــــــــــــــــــــــــــــــم

1)بلندکردن سر در هنگام انجام دادن این نوع تست، آن را از اعتبار ساقط  می کند.

2) پاها نباید  به مقدار زیاد از  زمین بلند شوند چرا که انجام دادن  این نوع تست تناسب پشت و کمر  را آسان می کنند.

3) در هنگام انجام دادن این تست تناسب پشت و کمر  آنچه بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد توجه به گودی کمر است تا تلاش برای بلندکردن پاها. در واقع این وضعیت گودی کمر است که نمره  شما را مشخص می کند. این تست تناسب پشت و کمر تقریباً آسان است و هر شخصی، اعم از زن و مرد می توانند آن را به خوبی انجام دهند. این آزمایش نشان می دهد آیا عضلات شکم فرد می توانند لگن را با  برطرف کردن گودی کمر  در حالت تعادل نگه دارد یا نه؟ به خصوص زمانی که به کمر فشار زیادی وارد  می شود مثل زمان بلندکردن اشیاء سنگین یا هنگام ورزش.

4) اشخاصی که نتوانند این تست تناسب پشت و کمر  را به خوبی انجام دهند احتمالاً نمی توانند تست تناسب پشت و کمر شماره 4 را نیز به خوبی انجام دهند.

تست تناسب پشت و کمر شماره 4

  • تست تناسب پشت و کمر -جمع کردن یک پا در سینه
  • هدف از انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 4

هدف از انجام این تست تناسب پشت و کمر  مشخص کردن طول  و میزان انعطاف پذیری عضله خم کننده  ران (عضله سوئز و خاصره) که هنگام ایستادن از افتادن و خم شدن فرد به سمت جلو ، جلوگیری می کند.

  • حالت شروع انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 4

حالت شروع این تست تناسب پشت و کمر به این صورت است که به پشت  دراز بکشید، در حالی که پاها به طور مستقیم و کشیده قرار گرفته اند.

  •  روندکار کار تست تناسب پشت و کمر شماره 4

1) پای راست خود را به  سمت سینه خم کنید.

2) زانوی خود را با دو دست گرفته، به طرف سینه جمع کنید و ران را به روی سینه فشار دهید.

3) پای چپ شما در چه موقعیتی قرار دارد؟ آیا به  طور کامل برروی زمین می ماند یا از زمین بلند می شود؟

4) به حالت اولیه بازگردید.

5) همین کار را با  پای چپ تکرار کنید.

  •  امتیازگذاری تست تناسب پشت و کمر شماره 4

1) فرد  در حالی که یک پا را به طور کامل بر روی سینه خم کرده است، پای دیگر او به  طور عادی روی زمین قرار دارد. وضعیت  بسیار عالی و عضله خم کننده ران از طول مناسب برخوردار  است.(برای هرپا 4 امتیاز)

2) فرد قادر به جمع کردن یک پا در سینه است، اما پای دیگرش مقداری از حالت مستقیم خارج  شده و خم می شود. لازم است  برای افزایش انعطاف پذیری تمرینات کششی انجام شود.( برای هرپا 3 امتیاز)

3) هنگامی که فرد  یک پا را خم می کند، پای دیگر از زمین بلند می شود. لازم است برای افزایش انعطاف پذیری عضلات خم کننده ران، تمرینات کششی انجام شود.(برای هرپا 2 امتیاز)

4) هنگامی که فرد، زانو را در سینه خم می کند، پای دیگر کاملاً از زمین بلند می شود. لازم است برای افزایش انعطاف پذیری، به میزان زیادی تمرینات کششی انجام شود.(برای هرپا 1 امتیاز)

*** تـــــــــــذکــــــــــــــــــــــــــــــــر مهـــــــــــــــــــــــــــــــــــم

در هنگام انجام دادن  این تست تناسب پشت و کمر ، سر باید روی زمین و زانو کاملاً روی سینه قرار بگیرد.

  •  نتیجه تست تناسب پشت و کمر شماره 4

1-کوتاهی عضله به معنای ضعف  و نقص داشتن آن عضله است.

2- عضلات خم کننده ران در هنگام ایستادن، بلندشدن و خم  شدن،  به کار می افتند و کوتاهی در آنها سبب آسیب پذیری کمر می شود.

3- هرچند کوتاهی در عضله پای راست همانند پای چپ که معمولاً در ورزشکاران مشاهده می شود، باعث بروز مشکل در اوایل زندگی نمی شود ولی در صورت ادامه آن در آینده و ضعف عضلات شکم و بزرگ شدن آن، می تواند منجر به کمردرد شود.

4) کوتاهی عضلات خم کننده  ران در یک  طرف از بدن، معمولاً همراه با آسیب در همان سمت آمده است و این عامل سبب بروز درد در امتداد همان پا می گردد.

تست تناسب پشت و کمر شماره 5

  • تست تناسب پشت و کمر -بلند کردن تنه از پهلو
  • هدف از انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 5

هدف از انجام این تست تناسب پشت و کمر ، تعیین و اندازه گیری قدرت عضلات بالاتنه میباشد.

  • حالت شروع انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 5

روی پهلوی راست، در حالی که پاها به حالت کشیده هستند، دراز بکشید و دست ها را  در سینه جمع کنید. از یک نفر بخواهید پاهای شما را محکم نگه دارد تا در هنگام انجام دادن تست تکان نخورد.

  •  روندکار کار تست تناسب پشت و کمر شماره 5

 1) به آهستگی و نرمی شانه ها را از پهلو بالا بیاورید تا در نهایت بالاتنه نیز بالا بیاید.

2) شانه ها را تا جایی که ممکن است بالا بیاورید و تا ده بشمارید.

3) به ارامی به حال اول برگردید.

4) این عمل را با طرف دیگر بدن نیز تکرارکنید.

  •  امتیازگذاری تست تناسب پشت و کمر شماره 5

1) فرد قادر  است که بالاتنه را کاملاً بالا آورده و تا ده بشمارد. این فرد دارای عضلات قوی در پهلو و بالاتنه است.(وضعیت  بسیارخوب)(4 امتیاز برای هر طرف).

2) فرد قادر به بلندکردن بالاتنه است اما نمیتواند آنرا تا ده ثانیه حفظ کند.(وضعیت خوب)فرد نیاز به تقویت عضلات کناری دارد.(3 امتیاز)

3) فرد تنها  قادر  است بالاتنه خود را برای مدت زمانی کوتاه، به اندازه چند سانتیمتر بالا بیاورد و قادر به نگه داشتن آن نیست. وضعیت چندان خوب نیست و نیاز به تقویت عضلات کناری بالاتنه دارد.(2 امتیاز)

4) فرد قادر به بلندکردن بدن از زمین نیست. وضعیت ضعیف است و عضلات کناری بالاتنه به مقدار زیاد نیاز به تقویت دارد.(1 امتیاز)

*** تـــــــــــذکــــــــــــــــــــــــــــــــر مهـــــــــــــــــــــــــــــــــــم

1- این تست تناسب پشت و کمر را به نرمی و آرامی انجام دهید. بالا بردن  بدن با فشارناگهانی، تست تناسب پشت و کمر  را از اعتبار ساقط  می کند.

2- برای بالا بردن بدن از ارنج استفاده نکنید.

3 – در طول مدت انجام تست تناسب پشت و کمر ، بدن باید در امتداد خط مستقیم قرار داشته باشد. بیشتر افراد بدن را به جلو یاعقب خم می کنند که این عامل باعث به کارگرفتن عضلاتی غیر از عضلات مورد نظر در تست می شود و از اعتبار تست می کاهد.

  •  نتیجه تست تناسب پشت و کمر شماره 5

1- این تست تناسب پشت و کمر قدرت عضلات پا، پهلو و بالاتنه را که در وضعیت ایستاده اهمیت دارند، مورد سنجش قرار  می دهد.

2- افرادی که بعد از پیاده روی های طولانی و قدم زدن یا فعالیت هایی که در آن تنه به جلو خم می شود، مثل جاروکردن، دچار خستگی و کمردرد می شوند، ممکن است عضلات پهلوی آنها ضعیف باشد و در این تست تناسب پشت و کمر  هم ضعیف عمل  می کنند.

3- عملکرد  ضعیف یک طرف بدن، معمولاً در ارتباط با آسیبی است که قبلاً به آن سمت از بدن واردشده است.

تست تناسب پشت و کمر شماره 6

  • تست تناسب پشت و کمر -بلند کردن بالا تنه
  • هدف از انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 6

هدف از این تست تناسب پشت و کمر ، تعیین میزان قدرت  عضلانی بدن میباشد .

  • حالت شروع انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 6

حالت شروع این تست تناسب پشت و کمر  به این صورت است که به روی شکم دراز بکشید در حالی که دست ها را در امتداد بدن به حالت کشیده و مستقیم قرار داده اید. از یک نفر بخواهید تا پاهای شما را محکم نگه دارد.

  •  روندکار کار تست تناسب پشت و کمر شماره 6

به آرامی دست های کشیده را همراه با سر و تنه بالا بیاورید و تا 5 بشمارید. اگر قادربه بالا آوردن بدن نبودید، انگشتان را در پشت گردن به هم قفل کنید و مجدداً سعی نمایید. اگر باز هم نتوانستید بدن را بالا بیاورید، انگشتان را در پشت باسن قفل کرده و سپس سر وبالاتنه را از زمین جداکنید و تا 5 بشمارید.

  •  امتیازگذاری تست تناسب پشت و کمر شماره 6

1-   فرد قادر  است در حالی که دست ها را به حالت کشیده بالای سر قرار داده است، بالاتنه را از زمین  بلند کند. وضعیت بسیار خوب است، عضلات بازکننده قسمت بالایی پشت در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.(4 امتیاز)

2- فرد قادر است در حالی که دست ها را پشت گردن قفل کرده، بلد شود. وضعیت خوب  است عضلات بازکننده بالای پشت دارای قدرت کافی هستند اما پتانسیل بهبود بیشتر را نیز دارند.(3 امتیاز)

3- فرد قادر است در حالیکه دست ها را در پشت باسن قفل کرده است، تنه را از زمین جداکند. وضعیت چندان خوب نیست.عضلات نیازمند تمرین زیادی  است.(2 امتیاز)

4- فرد قادر به بلندکردن بالاتنه از زمین نیست. وضعیت نامناسب است و فرد نیاز شدیدی به تقویت عضلات پشت دارد.(1 امتیاز)

*** تـــــــــــذکــــــــــــــــــــــــــــــــر مهـــــــــــــــــــــــــــــــــــم

این تست تناسب پشت و کمر  باید به آرامی و آهستگی انجام شود و حرکت ناگهانی سبب آسیب رساندن به پشت و گردن می شود.

  •  نتیجه تست تناسب پشت و کمر شماره 6

اکثر افراد قادر هستند از پس این تست تناسب پشت و کمر  برآیند. کمردرد، به ندرت به خاطر ضعف عضلات پشت رخ می دهد. افراد پیر و چاق و افرادی که سابقه مشکلات کمر را دارند، امکان دارد که به خوبی از پس این تست تناسب پشت و کمر  برنیایند.

تست تناسب پشت و کمر شماره 7

  • تست تناسب پشت و کمر -بالا آوردن پا در وضعیت خوابیده به شکم
  • هدف از انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 7

هدف از انجام این تست تناسب پشت و کمر ، ” تعیین قدرت عضلات کمر ” میباشد .

  • حالت شروع انجام تست تناسب پشت و کمر شماره 7

– حالت شروع این تست تناسب پشت و کمر  به این صورت میباشد ؛ در حالی که روی شکم دراز کشیده اید  و دست ها در طرفین بدن قرار گرفته اند کار را شروع کنید.

  •  روندکار کار تست تناسب پشت و کمر شماره 7

به آرامی هردو پا را از زمین بلندکرده و تا 5 بشمارید.

– اگر قادر  نیستید هردو پا را  با هم بلندکنید، ابتدا پای راست و سپس چپ را بلند کنید و تا 5 بشمارید.

  •  امتیازگذاری تست تناسب پشت و کمر شماره 7

1-فرد قادر  است هردو پا را از زمین بلند کند و تا 5 بشمارد. وضعیت بسیارخوب  است، عضلات کمر در وضعیت خوبی قرار دارند.(4 امتیاز)

2- فرد قادر  است پاها را بلند کند اما نمی تواند این کار را ادامه دهد. وضعیت خوب  است، عضلات کمر در وضعیت خوبی هستند اما جایی برای پیشرفت بیشتر نیز دارند.( 3 امتیاز)

3- فرد قادر  است تنها یک پا را بلند کند و تا ده بشمارد. بنابراین، او به تمرین  زیاد برای تقوین عضلات نیاز دارد.(2امتیاز)

4– فرد قادر  است تنها یک پا را بلند کند و نمی تواند این کار را ادامه دهد. در این صورت وضعیت ضعیف است و فرد  نیاز به تمرین زیاد برای تقویت عضلات کمر دارد.(1 امتیاز)

*** تـــــــــــذکــــــــــــــــــــــــــــــــر مهـــــــــــــــــــــــــــــــــــم

این حرکات نیز باید به آرامی انجام شود تا به پشت آسیب نرسانند.

  •  نتیجه تست تناسب پشت و کمر شماره 7

بیشتر افراد قادر به انجام دادن این تست هستند، اما اگر فرد پیریا چاق و یا دچار عوارض کمردرد باشد ممکن است به خوبی از پس این تست بر نیاید. با ذکر این هفت نوع تست ارزیابی، به پایان بحث خود رسیدیم. اکنون قصد داریم تا نمرات تست را مورد بررسی قرار دهیم تا به نمره ای کلی در این مورد برسیم.

1) نمره  35 تا 40 بدین معناست که پشت شما در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

2) نمره  30 تا 34 بدین معناست که پشت شما در وضعیت نسبتاً متعادل قرار دارد.

3) نمره  20تا 29 بدین معناست که پشت شما در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

4) نمره  10 تا 19 بدین معناست که پشت شما در وضعیت ضعیفی قرار دارد.

این ازمایشات نشان دهنده کیفیت مناسب و تناسب وضعیت کمر و پشت شماست. اگر عملکرد شما در این آزمایشات کمتر از حدمطلوب باشد، برای جلوگیری از عوارض مربوط به کمر، باید تمریناتی انجام دهید. حتی در صورتی هم که عملکرد شما در آزمایش مورد قبول بوده باشد، باید تمریناتی جهت حفاظت از کمر خود انجام دهید تا کمرشما موقعیت مناسب خود را حفظ نماید، زیرا در صورتی که عضلات با تمرینات مناسب تقویت نشوند، خیلی سریع ضعیف خواهند شد.

منبع: کتاب کمردرد پیشگیری و درمان

دسته بندی : دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *